Menu
Wykładowcy
Wykładowcami SP Nowoczesne zarządzanie hotelem są zarówno doświadczeni specjaliści akademiccy, jak i praktycy posiadający wieloletnie doświadczenie na kluczowych stanowiskach kierowniczych w branży hotelarskiej, co gwarantuje wysoki poziom merytoryczny oraz praktyczny program studiów.
Dodatkowe informacje dotyczące kadry dydaktycznej:
Agata Balińska
Dr hab. nauk ekonomicznych, prof. SGGW, pracownik Katedry Turystyki, Komunikowania Społecznego i Doradztwa, Instytutu Ekonomii i Finansów SGGW w Warszawie. Prowadzi badania z zakresu turystyki, gospodarki współdzielenia, zrównoważonej konsumpcji, zarządzania jakością w turystyce. Jest autorką lub współautorką ponad 150 publikacji naukowych. Od ponad 20 lat prowadzi zajęcia dydaktyczne, w tym m.in. Podstawy turystyki i rekreacji, Zarzadzanie jakością w turystyce, Produkt turystyczny. Kierownik projektu „Zachowania zrównoważone środowiskowo i społecznie pokolenia Z stymulowane aplikacjami mobilnymi” w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa” (2022-2024). Baza Wiedzy | LinkedIn
Agnieszka Biernat-Jarka
Dr inż., adiunkt w Katedrze Polityki Rozwoju i Marketingu SGGW. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami, politykach europejskich. Autorka wielu publikacji naukowych z zakresu zarządzania projektami, innowacji i prosumpcji żywności. Od wielu lat prowadzi zajęcia z zarządzania projektami, jak również realizuje projekty z zakresu innowacyjnych rozwiązań w produkcji oraz zarządzania danymi dla zrównoważonych systemów żywności. Poszerza wiedzę uczestnicząc w wielu szkoleniach dotyczących zarządzania projektami, zwłaszcza z dofinansowania unijnego. Baza Wiedzy
Agnieszka Bobola
Dr inż., adiunkt w Instytucie Ekonomii i Finansów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ukończyła Studia Podyplomowe z: Rachunkowości na PAN, CSR. Strategii odpowiedzialnego biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego oraz Ochrony własności intelektualnej na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada Certificate of Vocational Qualification – Project Method in Teaching. Jej główne zainteresowania koncentrują się wokół wartości niematerialnej przedsiębiorstw tworzonych przez własność intelektualną i odpowiedzialność społeczną opartą na zasadach zrównoważonego rozwoju. Autorka publikacji naukowych z w/w zakresu. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i wykłady dla przedstawicieli świata biznesu. Na studiach podyplomowych prowadzi zajęcia z planowania strategicznego w hotelu. Baza Wiedzy
Małgorzata Figiel-Koźlak
Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, transformacji organizacyjnej i strategii ESG w sektorze hospitality oraz przemyśle. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie menedżerskie obejmujące preopeningi, rewitalizacje, operacyjne zarządzanie oraz rozwój standardów jakości i procesów w czołowych sieciach hotelowych – Marriott International, Accor, Dobry Hotel, PHH oraz w Nosalowym Dworze. Pracowała przy rewitalizacji Schroniska Murowaniec oraz modernizacji restauracji i hoteli w regionie Małopolski, łącząc podejście środowiskowe z nowoczesnym zarządzaniem gościnnością. W Grupie KGHM odpowiadała za obszar zarządzania zasobami ludzkimi oraz realizację projektów związanych z dobrostanem psychicznym (Mental Care), różnorodnością i inkluzywnością, a także raportowaniem działań strategicznych, m.in. w ramach projektów EIT RawMaterials. Z powodzeniem łączyła transformację procesów HR z wdrażaniem kultury organizacyjnej opartej na mierzalnych wskaźnikach i wartościach ESG. Specjalizuje się w projektowaniu zintegrowanych strategii ESG zgodnych z CSRD i ESRS, wdrażaniu polityk DEI, wellbeingowych i raportowych. Koordynowała międzynarodowe certyfikacje ESG (Copper Mark), automatyzację procesów (ZFŚS, LMS, e-benefity) oraz realizowała przetargi i projekty doradcze dla dużych podmiotów skarbu państwa. Pracuje interdyscyplinarnie – łącząc kompetencje miękkie z twardymi danymi, co pozwala jej projektować rozwiązania oparte zarówno na empatii i komunikacji, jak i na precyzyjnej analizie wskaźników i efektywności. Certyfikowana specjalistka Prosci® Change Management, praktyczka metodyk Lean, Agile i Business Process Excellence. Prowadziła złożone transformacje organizacyjne w strukturach wielooddziałowych – m.in. w KGHM oraz jako doradczyni dla sektora usługowego i przemysłowego (Elite Consulting, Zespół Doskonalenia Procesów Biznesowych przy AGH). Jest trenerką w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG i transformacji we Francuskim Instytucie Gospodarczym (FIG), prowadzi warsztaty z zakresu taksonomii, architektury danych niefinansowych i zarządzania zmianą. Pełni również funkcję ekspertki ds. strategii i partnerstw w inicjatywie Tatra Fest – promującej aktywność outdoorową, edukację sportową dzieci oraz społeczną odpowiedzialność w regionie Tatr. Łączy myślenie systemowe, zdolności wdrożeniowe i międzysektorową perspektywę ESG, dostarczając skalowalne rozwiązania na rzecz organizacji przyszłości. Violetta Hamerska
Dr, doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Certyfikowany HR Business Partner w hotelarstwie. Ekspertka w projektowaniu i strategicznym zarządzaniu doświadczeniami gości (Guest Experience) oraz doświadczeniami pracowników hoteli (Employee Experience). Mentorka talentów i przyszłych liderów hotelarstwa. Badaczka, miłośniczka wskaźników i mierników. Od kilku lat wykładowczyni akademicka z marketingu doświadczeń na studiach podyplomowych na kierunkach „E-commerce” oraz „Menedżer kultury" na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Skutecznie łączy wiedzę akademicką z praktyką biznesową, a edukację dla branży prowadzi również jako redaktor naczelna magazynu „Guest Experience Manager”. Na co dzień doradza inwestorom i zarządom hoteli w zakresie rozwoju kultury organizacyjnej, przywództwa operacyjnego oraz systemowego podejścia do jakości doświadczeń – zarówno gości, jak i pracowników. Prowadzi audyty, warsztaty metodą Service Design oraz badania NPS i eNPS. Wspiera procesy rekrutacyjne i rozwój kompetencji kadry menedżerskiej w duchu People & Culture.„Jaki pracownik hotelu, takie doświadczenia gości” – to motto, które od lat towarzyszy jej w pracy doradczej, edukacyjnej i badawczej.
Strona
Paulina Mazurkiewicz-Kurek ACCA
Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu z wieloletnim stażem w międzynarodowych spółkach hotelarskich oraz transportowych, absolwentka prestiżowej szkoły ESCP PARIS oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Prowadząca od kilku lat projekty zespołowe ze studentami 3 roku Matematyki Stosowanej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W trakcie kariery zawodowej zasiadająca w Radach Nadzorczych spółek hotelarskich i transportowych. Posiadająca doświadczenie związanie z zarządzaniem finansami w grupie kapitałowej, budowaniem optymalnej struktury holdingowej, planowaniem biznesowym i strategicznym, budżetowaniem, zarządzeniem ryzykiem, prowadzeniem procesów audytowych, strukturyzacją transakcji fuzji i przejęć przedsiębiorstw. Dorota Nidzgorska-Mazonik
Doświadczony hotelarz. W swojej 23 letniej historii zawodowej związania była z działami sprzedaży i marketingu w hotelach biznesowych i resortowych. Dyrektor sprzedaży i marketingu na etapie pre-openingu Hotelu Narvil Conference & Spa, twórca nazwy, koncepcji i filozofii miejsca związanego z wodą i otaczającą rzeką Narew. Dyrektor sprzedaży i marketingu hoteli: Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim, Warszawianka w Jachrance, Nosalowy Dwór Resort & Spa w Zakopanem. Zarządzała 430 osobowym zespołem jako dyrektor generalny Hotelu Arłamów. Obecnie pełni rolę dyrektora ds. hotelarstwa i standardów jakości w grupie hoteli Górskie Resorty i współpracuje z 7 hotelami grupy zlokalizowanymi w Karpaczu, Szklarskiej Porębie, Świeradowie Zdroju i Pobierowie, gdzie odpowiada za wdrażanie planów poprawy efektywności funkcjonowania każdego z obiektów w zakresie sprzedażowym, marketingowym, operacyjnym, a przede wszystkim jakościowym. Laureatka międzynarodowej nagrody Meeting Star Awards dla najbardziej wpływowych osób w branży spotkań w kategorii „Najlepsze Hotele i Miejsca Eventowe”. Joanna Paliszkiewicz
Prof. dr hab., dyrektor Instytutu Zarządzania w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jest uznawana w Polsce i na arenie międzynarodowej za swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie zarządzania, szczególnie w obszarach zarządzania wiedzą i zarządzania zaufaniem. Opublikowała ponad 250 artykułów naukowych i monografii oraz jest autorką, współautorką lub redaktorką 23 książek. Profesor Joanna Paliszkiewicz brała udział w licznych międzynarodowych programach stypendialnych w Stanach Zjednoczonych, Irlandii, Słowacji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii i na Węgrzech. Regularnie prezentuje swoje badania na międzynarodowych konferencjach na całym świecie. Obecnie pełni funkcję zastępczyni redaktora naczelnego czasopisma Management and Production Engineering Review. Jest również redaktorką współpracującą w czasopismach Journal of Computer Information Systems, Expert Systems with Applications, Issues in Information Systems, Przegląd Organizacji oraz Intelligent Systems with Applications. Pełni również funkcję ekspertki Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz jest członkinią Polskiej Akademii Nauk.Strona | Baza Wiedzy
Renata Pawłowska-Maciak
Menadżerka z dyplomem MBA, doświadczeniem w komunikacji marketingowej, sprzedaży oraz ESG, z sukcesem zarządzająca zespołem zarówno w sektorze państwowym, jak i międzynarodowej korporacji. Swoje doświadczenie marketingowe budowała pracując przez kilkanaście lat w agencjach reklamowych i PR. W tym czasie koordynowała i nadzorowała wiele kampanii reklamowych dla największych polskich oraz międzynarodowych marek. Z branżą turystyczną i hospitality związana od blisko 8 lat. Ponad 3 lata pracowała w Polskiej Organizacji Turystycznej, najpierw na stanowisku wicedyrektorki marketingu, a następnie jako dyrektorka Departamentu Komunikacji Internetowej, gdzie m.in. odpowiadała za promocję turystyczną Polski na rynkach zagranicznych oraz wprowadzenie Polskiego Bonu Turystycznego. Praktykę hotelarską zdobywała w Grupie Polskiego Holdingu Hotelowego (ponad 50 hoteli i obiektów), gdzie jako Dyrektorka Pionu Handlowego zarządzała Biurami: Sprzedaży, Marketingu i Zrównoważonego Rozwoju oraz była odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki hotelarskiej Halo. Laureatka konkursów: Dyrektor Marketingu Roku oraz Polish National Sales Awards. Barbara Podwysocka
Dr, doktor nauk społecznych w dziedzinie bezpieczeństwa w Wojskowej Akademii Technicznej. Absolwentka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Politechniki Warszawskiej. Wieloletni audytor systemów zarządzania jakościom oraz systemu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Obecnie jest Dyrektorem Biura Bezpieczeństwa jednej z największych Spółek Hotelarskich w Polsce. Z hotelarstwem związana od ponad 20 lat. Współpracuje z największymi sieciami hotelowymi takimi jak Marriott International, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group, Best Western, Louvre Hotels Group oraz Accor. Zainteresowania badawcze: systemy zapewnienia jakości, hotelarstwo, teoria bezpieczeństwa systemów, zarządzanie kryzysowe. Podczas pandemii COVID-19 pełniła funkcję przewodniczącej zespołu branżowego ds. autocertyfikacji hoteli i obiektów noclegowych organizowanej przez Polską Organizacje Turystyczną.Ewa Stawicka
Dr inż., jest adiunktem w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w Instytucie Zarządzania. Opublikowała ponad 100 prac naukowych, monografie, rozdziały w monografiach oraz artykuły w czasopismach. Pełniła funkcję prelegenta i przewodniczącego sesji na ponad 30 konferencjach krajowych i międzynarodowych. Bierze udział w międzynarodowych projektach naukowych. Ponadto zrealizowała 19 różnych zagranicznych staży i wizyt badawczych, metodologicznych oraz studyjnych. Jest recenzentem w kilku renomowanych czasopismach międzynarodowych, w tym The European Scientific Journal, Journal of Computer Information Systems, Sustainable Cities and Society (Elsevier). Jej obecne zainteresowania badawcze obejmują kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością społeczną w sektorze MŚP. Baza Wiedzy | Google Scholar
Monika Świątkowska
Dr, adiunkt w Katedrze Badań Rynku Żywności i Konsumpcji w Instytucie Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW. Absolwentka studiów magisterskich na SGGW (kierunek: żywienie człowieka) oraz na SWPS (kierunek: psychologia kliniczna i zdrowia), a także wielu studiów podyplomowych, m.in. z psychologii konsumenta i reklamy na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła studia doktoranckie w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, gdzie od ponad 20 lat prowadzi zajęcia na Wydziałach Nauk o Żywieniu Człowieka, Nauk Ekonomicznych i Międzywydziałowym Studium Turystyki i Rekreacji, m.in. z podstaw hotelarstwa, organizacji usług hotelarskich i turystycznych, organizacja pracy w obiekcie hotelarskim, rynku usług hotelarskich i gastronomicznych oraz zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym. Prowadziła również zajęcia z zakresu hotelarstwa na studiach podyplomowych prowadzonych na SGGW oraz na uczelniach prywatnych (np. Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych). Autorka programu i wykładowca przedmiotu usługi hotelarsko-turystyczne na studiach podyplomowych „Organizacja turystyki i agroturystyki” w Krakowie (w ramach współpracy SGGW i Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie), podręczników także szkoleń dla pracowników ORBIS S.A. Uczestniczyła w badaniach i opracowaniu strategii rozwoju gmin kampinoskich na zlecenie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. W latach 2011-2018 prowadziła zajęcia terenowe dla studentów kierunku Turystyka i rekreacja z zakresu organizacji pracy w obiektach hotelarskich. Odbyła również staż w obiektach hotelarskich Zakopanego.Autorka i współautorka licznych artykułów naukowych, monografii naukowych, podręczników akademickich i dla szkół średnich z zakresu hotelarstwa, np. „Usługi hotelarsko-turystyczne”, „Organizacja usług turystycznych i hotelarskich” oraz „Organizacja pracy w hotelarstwie”.
Baza Wiedzy
Agnieszka Tul-Krzyszczuk
Dr inż., adiunkt w Instytucie Zarządzania SGGW w Warszawie, specjalizująca się w naukach o zarządzaniu i jakości oraz technologii żywności. Od ponad 20 lat łączy wiedzę akademicką z praktyką branży HoReCa, prowadząc badania nad innowacyjnością i rozwojem przedsiębiorstw gastronomicznych, hotelarskich i turystycznych. Kierownik i autorka programu Studiów Podyplomowych „Nowoczesne Zarządzanie Hotelem”. Prowadzi zajęcia z zakresu hotelarstwa i gastronomii na kierunku Turystyka i rekreacja w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Wcześniej wykładała również na uczelniach prywatnych, takich jak Społeczna Akademia Nauk, Akademia Finansów i Biznesu Vistula oraz Wyższa Szkoła Turystyki i Języków Obcych. Koordynator i uczestniczka licznych projektów krajowych i międzynarodowych (w tym Erasmus+), autorka ponad 130 publikacji naukowych i współautorka podręczników dla techników hotelarstwa i gastronomii. Regularnie prezentuje swoje badania na krajowych i międzynarodowych konferencjach. Organizuje zajęcia terenowe w renomowanych hotelach oraz aktywnie współpracuje z sektorem hotelarskim i edukacyjnym. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w hotelach Sheraton, Bristol i sieci Best Western. Jej zainteresowania badawcze obejmują m.in. zarządzanie innowacjami, cyfryzację w HoReCa, wykorzystanie AI, handel detaliczny, logistyka i przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności. Członkini Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności, Rady sektorowej ds. HoReCa oraz ekspertka w zakresie kształcenia kadr dla branży hotelarskiej i gastronomicznej. Baza Wiedzy | Scopus | Google Scholar
Barbara Wyrzykowska
Dr inż. Barbara Wyrzykowska doktor nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii, pracownik naukowy Instytutu Zarządzania i wykładowca Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jest członkiem różnych komisji i zespołów na Wydziale Ekonomicznym SGGW w tym m.in.: członkiem Rady Programowej Nauki o Zarządzaniu i Jakości oraz Zespołu roboczego do spraw Efektów Uczenia się. Jej działalność naukowo- badawcza koncentruje się wokół zagadnień związanych z: kapitałem ludzkim, procesami cyfryzacji w zarządzaniu, nowymi modelami biznesowymi oraz zarządzaniem innowacjami i sztuczną inteligencją, Jest autorką i współautorką ponad 150 prac naukowych i popularnonaukowych w tym czterech pozycji książkowych m.in. Wyzwania dla zarządzania kapitałem ludzkim w erze Przemysłu 4.0. Uczestniczy lub jest ekspertem w projektach krajowych i międzynarodowych. Jest prelegentką licznych konferencji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Członek rad naukowych konferencji oraz recenzentka licznych artykułów. Organizatorka konferencji międzynarodowej: Człowiek technologia Bezpieczeństwo w Przemysle 5.0. Współpracuje z ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą. Wypromowała ponad 100 prac magisterskich i licencjackich. Za swoje osiągnięcia naukowe została wyróżniona nagrodami JM Rektora SGGW oraz odznaczona złotym medalem Prezydenta RP za długoletnią służbę na rzecz SGGW.Baza Wiedzy
Serhiy Zabolotnyy
Dr, adiunkt w Katedrze Finansów SGGW w Warszawie. Specjalizuje się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, analizie finansowej, budżetowaniu. Doświadczenie praktyczne w zakresie analizy finansowej i controllingu, a także badań sprawozdań finansowych zdobywał w firmach audytorskich oraz jednostkach sektora prywatnego. Uczestnik międzynarodowych programów wymiany naukowo-dydaktycznej oraz koordynator szkoleń w obszarze finansów i rachunkowości realizowanych ze środków UE. Jest autorem licznych publikacji naukowych dotyczących zagadnień ekonomiki, rachunkowości i finansów przedsiębiorstw. Na studiach podyplomowych prowadzi zajęcia z zarządzania finansami przedsiębiorstw. Baza Wiedzy